Adverteren op TikTok doe je zo!

Adverteren op TikTok

Inhoudsopgave

Waarom is adverteren op TikTok nou belangrijk voor jou? Simpel, omdat potentiële klanten je niet kunnen kiezen als ze je niet kennen. Dit zijn de advertentiemogelijkheden op TikTok in een nieuwsflits. Omdat dit platform in een stijgende lijn groter aan het worden is, is het slim om al een strategie te bedenken hoe je optimaal gebruik kan maken van dit platform.

Doelgroep bereiken met TikTok

Behoort je doelgroep tussen de 6 en 18 jaar? Dan zijn dit de advertentiemogelijkheden die je hebt:

  • Bereik kopen
  • Samenwerken met een influencer
  • Een hashtag challenge beginnen

Bereik kopen op TikTok

Een partner van TikTok genaamd: Creator Network (een internationale partij met influencers) verkoopt als het ware bereik. Je kan hier de volgende advertenties inkopen:

  • Pre-roll ads: voordat een TikTok-video start zie je een advertentie van 3 tot 6 seconden.
  • Vertical ads: worden getoond tussen de TikTok-video’s en kunnen geskipt worden. De advertenties duren ongeveer 15 seconden.
  • Billboard: een soort gesponsorde 2 seconden voordat een video begint.
  • Overlay ads: deze advertenties zie je boven de TikTok-video’s
  • Branded content & product placement: dit is gespecialiseerde content dat lijkt op de overige ‘normale’ content.

Samenwerken met een influencer

TikTok is iets eerlijker dan Instagram. Als TikTok ziet dat je een hoogstandje maakt of hebt gemaakt dan ga je ook veel meer bereik krijgen. Ze kijken dus niet naar je totale aantal volgers. Een samenwerking met influencers maakt het dus interessanter.

Een hashtag challenge beginnen

Het is mogelijk via hashtags een campagne te beginnen. De creators van TikTok gaan dan zelf aan de slag, met als doel de campagne te winnen. Het is ook mogelijk om hashtags te kopen maar dit gaat via TikTok zelf. Verschillende TikTok challenges hebben het succes ervan al aangetoond!

Adverteren op TikTok: aan de slag!

Wij hopen dat we voldoende informatie hebben gegeven over de manieren van adverteren op TikTok. Mocht je vragen hebben met betrekking tot dit platform, bekijk dan vooral eens de mogelijkheden van een TikTok training.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Jens

Jens

Jens is een gedreven en enthousiaste online marketeer, en sinds 2019 mede-eigenaar van Monkeys & Bananas. Binnen Monkeys & Bananas houdt hij zich voornamelijk bezig met content marketing.

Aan de slag met social media?

Vraag een vrijblijvend gesprek met onze specialisten aan voor een op maat gemaakte training!