Marketing bureau: een geschikte partner voor social media trainingen!

marketing bureau

Inhoudsopgave

De gedachte bij een marketing bureau (vroeger beter bekend als een reclame bureau) is vaak dat je daar je begeleiding haalt om succesvol je marketing te doen voor je bedrijf of merk. Na een briefing ontvang je een pitch of voorstel over de juiste aanpak volgens hen en hoe jij (een deel van) je marketing uitbesteedt. Naar mate bedrijven groter worden gebeurt dat zelfs met behulp van meerdere bureaus, waarbij ieder bureau vaak een specialisatie heeft.

Uitbesteding aan marketing bureau

Echter zijn er meer smaakjes te halen bij diverse marketing bureaus, zoals bij Monkeys & Bananas waar zij al vrij vroeg hebben ingezien dat met name ook kleinere bedrijven behoefte hebben aan een stuk kennis overdracht en eventueel begeleiding van marketing. Waarbij wellicht de wens bestaat om uitvoering deels of geheel zelf te doen in plaats van de uitbesteding. Dit laatste hoeft niet alleen om budget reden te gaan, in principe is de ondernemer of marketing persoon zelf in theorie het beste in staat zichzelf of het bedrijf te verkopen.

marketing bureau social media

Hoe selecteer je een marketing bureau?

Dit is vaak het moeilijkst, want je vraagt vaak een relatief inconcreet iets aan ze. Of je maakt het heel concreet dat je een bepaald hoeveelheid omzet of bekendheid van ze vraagt. Met name ondernemers neigen naar het laatste om een direct verband te leggen tussen inspanning en beloning van een marketing bureau. Er zijn er maar weinig die dit overigens zullen hanteren, want je probeert deels je ondernemingsrisico te verleggen zonder dat het bureau mede aandeelhouder is. Immers product kwaliteit, leveringen, service en concurrentie zijn niet te beïnvloeden door het bureau maar wel onderdeel van je sales succes.

Kleiner versus groot marketing bureau

Selecteer een marketing bureau op basis van grootte (een gelijk formaat bureau met jouw eigen organisatie of kleiner kan voor de meeste bedrijven goed werken). Neem geen groter bureau tenzij je een enorm ambitieuze scale up bent, want grotere bureaus zijn niet altijd in staat de aandacht en flexibiliteit te brengen die een kleiner of jonger bureau biedt.

Klantbegeleiding van een bureau

Kijk vervolgens naar gedaan werk en ook of je contactpersoon alleen sales doet of ook klantbegeleiding. En kijk in hoeverre ze zich kunnen identificeren met jouw ambities en hindernissen. Wordt er écht meegedacht? Heb je het gevoel dat je contactpersoon niet bij het begin van het werk wegrent? Alleen met de juiste antwoorden zal de samenwerking tot een succes gebracht worden. Natuurlijk kan je ook met een social media training beginnen om te zien of samenwerking bevalt. Denk bijvoorbeeld aan een training gericht op LinkedIn, Facebook of Instagram.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Alain

Alain

Enthousiaste eigenaar van Monkeys & Bananas. Sinds ruim 5 jaar houdt Alain zich bezig met online marketing en alle trends binnen deze wereld. De uitdaging is om dan de belangrijkste onderwerpen eruit te pakken, zodat we deze in onze trainingen kunnen behandelen. Dat is Alain zijn kracht én zijn passie. Want hij wordt enthousiast van het overbrengen van kennis.

Aan de slag met social media?

Vraag een vrijblijvend gesprek met onze specialisten aan voor een op maat gemaakte training! 

Chat openen
Meer weten over een training?
Hallo!

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van een social media training? Neem dan persoonlijk contact op met onze specialisten!

Wij staan voor je klaar!