Online Marketing training, cursus & Workshop

Een online marketing cursus van een dag voor duurzaam online resultaat

Online Marketing training, je weg naar digitaal succes

Online marketing lijkt makkelijk. Je bouwt een site, doet wat postjes op social media en schrijft wat blogs. Maar is dat nu succesvol? Vaak valt het tegen en begin je te twijfelen aan je inzet of zelfs business plan of idee. En je werkt teveel uren om dit ritme door te zetten zonder dat je voelt dat je wat bereikt. Niemand belt of stuurt je een mailtje voor offerte of kennismaking of koopt een product in je webshop. Herkenbaar? Ben je het ook beu om voor het gevoel in het donker te opereren?

Aan de slag met de training online marketing

In deze training leer je de basis van online marketing helder te zien. Wat is de samenhang tussen website, Google tools en social media? Hoe bepaal je wat goede content is en hoe zorg je voor adequate informatie om je acties op bij te sturen om te kijken of wat je doet ook daadwerkelijk werkt? Waar leg je de prioriteit? Dit laatste is al heel belangrijk omdat je voorkomt dat je leegloopt op relatief zinloos werk wat wel zichtbaar is maar weinig brengt.

Wat leer je concreet in de online marketing training?

1. Propositie, merk en doelstellingen.
Als eerste leggen we uit hoe je een strategie maakt op basis van een bedrijfsdoel en je onderscheidend vermogen. Wie is je doelgroep en wat is je boodschap? Dit is een essentiële eerste stap. Vervolgens kijken we naar je merk/branding om te zien of dat ook overeenkomt qua externe perceptie. Het loont immers niet om tijd te steken om mensen naar je site te halen als die niet doet wat hij moet doen. Online marketing is nog steeds een deel van de totale marketing mix waar Product, Prijs, Plaats (distributie) en Promotie hand in hand gaan.

2. Paid, owned en earned
Dit is een belangrijk model in online marketing. Het laat je de balans begrijpen en dus voor je zelf ook indelen tussen de betaalde en de gratis kanalen én de online PR. Wat zijn de basis niveaus waar je bij de eigen kanalen aan moet voldoen en welke kanalen leveren voor jouw propositie logischerwijs het snelst of meeste op? Hoe bepaal je dit en wat doe je daarna?

3. Analytics en bijsturen
Hoe kun je ervoor zorgen dat je in eerste instantie technisch regelt en daarna snapt wat er voor en op je site en socials gebeurt qua bezoekers en conversies? Hoe kijk je naar de cijfers en wat kun je daarna doen? Hoe verhouden de cijfers zich tot elkaar? Hoe bepaal je vooruitgang?

Zelf doen of uitbesteden
Het is nu eenmaal realiteit dat jij zelf niet alles kunt. Maar hoe bepaal je nu wat je zelf kunt doen en wat je ergens moet wegleggen omdat het wel moet maar je het niet kunt of wilt? Hoe selecteer je een partner en hoe bepaal je wat die kan doen en of dat goed gaat?

Volg een Online Marketing training

Online marketing is een breed werkveld, en gezien het belang is deze cursus ook een volledige dag. Aan het eind van de dag heb je concreet inzicht in wat je zelf beter kunt doen om structureel meer resultaat online te behalen tegen aanvaardbare kosten. En hoe je dat managed tussen zelf doen en laten doen. Wil je meer weten of een maatwerk aanpak? Neem dan contact op voor een aangepaste online marketing cursus.

LinkedIn training

Online Marketing
training

Resultaat van deze training

Boek een Online Marketing training bij onze specialisten!

De trainingen van Monkeys & Bananas Academy worden op maat gemaakt. Hierdoor kan jouw organisatie direct aan de slag met praktische tips. Kies hieronder uit Mixed, Company of Team en wij nemen (op werkdagen) binnen 24 uur contact met je op!  

Mixed

360 Per Persoon
  • Solo aanmelding
  • Training gaat door vanaf 3 solo aanmeldingen
  • Training van 6 uur (2x 3 uur)
  • Online, incompany of bij ons
  • 1 jaar ondersteuning via WhatsAAP

Team

1080
Prijs bij 3 deelnemers
  • 3 - 6 deelnemers (€360 p.p.)
  • Deelname van één organisatie
  • Training van 6 uur (2x 3 uur)
  • Op maat gemaakt
  • Online, incompany of bij ons
  • 1 jaar ondersteuning via WhatsAAP

Company

2400
Per Training
  • 7 - 15 deelnemers (bij max. deelnemers dus €160 p.p.)
  • Deelname van één organisatie
  • Training van 6 uur (2x 3 uur)
  • Op maat gemaakt
  • Online, incompany of bij ons op
  • 1 jaar ondersteuning via WhatsAAP
Populair