New Business met LinkedIn Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator

Inhoudsopgave

Ik denk dat ieder bedrijf met een gezonde groeiambitie altijd op zoek is naar manieren om nieuwe business binnen te halen. LinkedIn Sales Navigator is een super krachtige en effectieve  tool voor het benaderen van prospect en leads.

LinkedIn Sales Navigator, hoe werkt het?

In het kort. Met LinkedIn Sales Navigator stel je in eerste instantie een interessante prospectlijst samen, binnen LinkedIn leads genoemd. Een lijst van bedrijven of personen waarmee jij graag in contact zou komen. LinkedIn geeft daarbij op basis van jouw voorkeuren suggesties van vergelijkbare profielen van interessante bedrijven en personen die jij misschien nog niet kent. Zorg er voor dat deze prospectlijst niet te lang wordt, ongeveer 100 tot 150 personen.

Volgen van een interessant LinkedIn Profiel

Met LinkedIn Sales Navigator ga jij de profielen in je prospectlijst ongemerkt volgen met als doel om op het juiste moment contact te maken. Doordat je ziet wat de profielen die je volgt ‘leuk’ vinden, welke artikelen zij delen en op welke berichten zij actief reageren krijg jij een goed beeld van wat er ‘leeft’ binnen deze organisatie. Dat maakt het een stuk gemakkelijker om ‘later’ met een persoonlijke boodschap én op het juiste moment in te haken op een actualiteit.

‘Later’ omdat wij van mening zijn dat je beter eerst subtiel in beeld kunt komen bij een prospect zodat het meer vertrouwd voelt op het moment dat jij deze actief benadert. De prospect heeft dan al bij het zien van jouw naam een gevoel van herkenning. Denk bij  subtiel onder de aandacht komen eens aan om een aantal keren een bericht van hem of haar te ‘liken’ een reactie te plaatsen of een relevante connectie te taggen in een LinkedIn post. Het doel is waarde te creëren, nieuwsgierigheid op te wekken en online  een zaadje te planten in het hoofd van je prospects.

Van prospect naar lead naar klant!

LinkedIn Sales Navigator

There’s no second change to make a first impression!

Misschien wel mijn belangrijkste punt, heb geduld. Stuur pas een persoonlijke boodschap via een Inmail als deze écht relevant is.

Do’s en Dont’s in een persoonlijke boodschap.

Ik krijg nog steeds vaak overduidelijk copy-paste berichten binnen in mijn LinkedIn berichten inbox. Deze negeer ik bijna op de  automatisch-piloot en al helemaal als iemand dit doet in de vorm van een  uitnodiging om te ‘connecten’ of om simpel iets te verkopen.

Besteed echt aandacht aan je bericht. Kijk of je gemeenschappelijke connecties of activiteiten kunt benoemen en kies een sterke onderwerpregel voor je LinkedIn bericht. Grote kans op een positieve reactie. Mocht je geen reactie krijgen kun je het na verloop van tijd alsnog een keer proberen.

Training LinkedIn Sales Navigator

Mocht je nu meer willen weten over de mogelijkheden is een Linkedin Sales Navigator training een perfecte oplossing! Tijdens deze training leer jij hoe je social selling inzet als onderdeel van je sales strategie. Inclusief praktische uitleg van de functionaliteiten die de Sales Navigator aanbiedt!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Jens

Jens

Jens is een gedreven en enthousiaste online marketeer, en sinds 2019 mede-eigenaar van Monkeys & Bananas. Binnen Monkeys & Bananas houdt hij zich voornamelijk bezig met content marketing.

Aan de slag met social media?

Vraag een vrijblijvend gesprek met onze specialisten aan voor een op maat gemaakte training! 

Chat openen
Meer weten over een training?
Hallo!

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van een social media training? Neem dan persoonlijk contact op met onze specialisten!

Wij staan voor je klaar!