Socials Update: de 7 leukste marketingcampagnes van het EK 2021!

trends en ontwikkelingen op social media

Inhoudsopgave

In Socials Update brengen wij jou iedere week op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op social media. Hierdoor ontdek jij nieuwe functies op specifieke platformen en trends waar jij rekening mee kunt houden in jouw social mediastrategie. Dat alles in één weekoverzicht, zodat jij direct weet wat er speelt. Het weekoverzicht van week 25 staat in het teken van de Oranjekoorts. Wij hebben een aantal gave EK 2021 campagnes op een rijtje gezet!

1. Hmmmm Mora – AR filter

Nog nooit bitterballen gekopt? Sinds kort kan het! Mora heeft in de oranje sferen een “bitterbal kop filter” gelanceerd. Helemaal in het teken van een warming up en daarmee een goede voorbereiding voordat je een EK-wedstrijd gaat kijken. De topscoorders kunnen zelfs een borrelpakket van Mora winnen, inclusief een Phillips Airfryer!

Mora ging op zoek naar een activerende reclame die aansluit op zowel het EK-gevoel als hun eigen merk. En dat is naar ons idee goed gelukt. Wil je zelf proberen de topscore te behalen? Ga dan op Instagram op zoek naar het filter. We zijn benieuwd hoe jij scoort voor het EK 2021!

https://www.youtube.com/watch?v=jSl2dkOm5Ac&ab

2. Dr. Oetker – Claim die oven

Dr. Oetker gaat VAR! Misschien ken je het VAR-teken (Video Assistent Referee) wel. Dit betekent dat er naar de videobeelden van een wedstrijd wordt gekeken, omdat het de scheids even te snel ging. Dr. Oetker geeft hier een leuke twist aan. Zodra je het VAR-teken in een live wedstrijd ziet, moet je snel naar de website van Claim de Oven gaan. Dit VAR-teken is volgens Dr. Oetker namelijk het teken van een oven. Door de oven te claimen op de website, maak je kans op een JBL speaker of een gave BBQ. Uiteraard met pizza’s!

https://www.youtube.com/watch?v=iU56FmSOHjU

3. Calvé en Ruud Gullit – Calvé BBQ-quiz

Ruud Gullit op een hamburger, huh?! Dat hebben veel mensen gedacht, waardoor de video van de hamburger viral is gegaan. De video werd al snel gedeeld door onder andere Dumpert, NOS en RTL4.

Ruud Gullit, een voormalig EK-winnaar van 1988, was in het filmpje te zien op een hamburger. Een aantal dagen later onthulde Gullit dat het een campagne was in samenwerking met Calvé. Op de socials van Calvé kun je nu Sherlock Holmes spelen om de voetbalsterren op hamburgers te ontmaskeren. 

4. Albert Heijn – Hollandicons EK 2021

Albert Heijn brengt plaktatoeages weer terug in de mode. Naast alle reclames met bekende voetballers heeft Albert Heijn ook een actie op gezet waar je plaktatoeages mee kan sparen. Daarnaast lanceerde Albert Heijn een reclame waarin Ilse, de supermarkt manager, het oranje team een peptalk geeft.

https://www.youtube.com/watch?v=qvDe0h6ENCs

5. Big Belly Brewing NL – Oranje bier 

Oranjebitter kennen we inmiddels, maar speciaal voor het EK 2021 heeft Big Belly Brewing Company een biertje uitgebracht. Het biertje is vernoemd naar onze topper Frenkie de Jong en heet daarom FRENK. Het biertje is een IPA (Indian Pale Ale). Een heerlijk zomers biertje die perfect aansluit op de borrels tijdens het kijken van het EK. Waarom zijn hoofd geshopt is als een alpaca? Geen idee!

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door 𝗕𝗜𝗚 𝗕𝗘𝗟𝗟𝗬 BREWING COMPANY (@bigbellybrewingnl)

6. ING – De oranje challenge 

TikTok is rising en bedrijven maken voor dit platform gave content. Zo ook ING met de oranje challenge. Hierbij doe jij de acties na van onze oranje leeuwen en deelt deze op TikTok met #oranjechallenge. De ING repost deze vervolgens op hun eigen pagina. Straatvoetballer Touzani heeft al verschillende filmpjes gepost, en ook veel andere TikTokkers volgden!

@touzani.tv

EK? Can’t wait! Maak ook jouw favoriete Oranjemoment na en join de ##OranjeChallenge

♬ BORN FOR THIS – Foxxi

7. Jumbo – Juichcape

Jumbo lanceerde een TV-reclame waarin Snollebollekes te zien is met het bekende nummer ‘Links Rechts’. Daarnaast lanceerde Jumbo voor het EK 2021 een juichcape die je kunt sparen bij de boodschappen. De juichcape is niet alleen voor jezelf te sparen, maar ook voor jouw kinderen of hond. Het krachtige aan deze reclame is dat het de kijkers activeert om te juichen.

https://www.youtube.com/watch?v=qQtT4BraCsU
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Eva Ubben

Eva Ubben

Enthousiaste, energieke en creatieve online marketeer. Gespecialiseerd in het overbrengen van kennis door letters en visuals. Eva haar expertise ligt op het gebied van Pinterest, Instagram en LinkedIn. Zij kijkt met een frisse blik naar organisaties, werkt nieuwe marketing concepten uit en zet in op het laten groeien van bedrijven. Daar wordt Eva blij van!

Aan de slag met social media?

Vraag een vrijblijvend gesprek met onze specialisten aan voor een op maat gemaakte training!