TikTok wordt bepaald door voortrazende trends, met uitdagende opdrachten en dansroutines die in no-time viraal gaan. Het is van essentieel belang om deze TikTok trends bij te houden om relevant te blijven binnen de digitale cultuur en je betrokkenheid te vergroten.
Deze trends dienen als bron van creatieve inspiratie, dragen bij aan je persoonlijke branding en verbinden je met een wereldwijd publiek. Wanneer je meedoet, plaats je jezelf in de schijnwerpers van de TikTok-community.
Populaire TikTok trends van 2023
Dit jaar hebben diverse TikTok trends het platform gedomineerd. Van de “Day in the life“, waarbij mensen een kijkje achter de schermen geven in hun alledaags leven, tot de “ASMR/Satisfying videos” trend waarbij gebruikers hun publiek willen triggeren of satisfyen met een bepaald geluid.
Ook accounts van bedrijven gaan mee met de trends door bijvoorbeeld gebruik te maken van de “Pack an order with me” trend waarin bedrijven hun publiek meenemen in het inpakken van bestellingen. Zo kregen gebruikers een exclusief kijkje achter de schermen!
Trend 1: Day in the life
Deze trend geeft een boeiende blik op het dagelijkse leven van mensen, inclusief beroepen zoals bijvoorbeeld marketing managers. Deze trend, vaak geïllustreerd met foto’s, geeft een authentiek beeld van een dag in het leven van een persoon en is vaak gecreëerd om mensen te inspireren.
Trend 2: ASMR
Met behulp van zachte en gerichte geluiden, heeft deze trend tot doel gebruikers een kalmerende sensatie te bieden en soms zelfs een aangename rilling over de huid te bezorgen.
Of het nu gaat om gefluister, knisperende geluiden of zachte aanrakingen, ASMR-video’s creëren een unieke auditieve ervaring die mensen in staat stelt te ontspannen, te ontsnappen aan de dagelijkse stress en een gevoel van tevredenheid te ervaren.
Trend 3: Pack an order with me
Deze trend biedt een boeiende blik achter de schermen bij bedrijven en ondernemers die bestellingen inpakken. Deze trend onthult het proces van het zorgvuldig selecteren, verpakken en voorbereiden van producten voor verzending.
Met deze video’s krijgen kijkers niet alleen een glimp van de operationele kant van een bedrijf, maar ook een gevoel van transparantie en verbinding met het hele bestelproces.
TikTok trends van 2022
Benieuwd naar de TikTok trends van 2022? Wij hebben onze top 5 gemaakt!
1. It’s Corn!
2. Jiggle Jiggle
3. Waves
4. OK I Like it, Picasso
5. That is not my name
TikTok Creative Center voor TikTok trends
Het TikTok Creative Center dient als krachtig platform dat merken bijstaat in het creëren van doelgerichte TikTok-content. Het omvat diverse hulpmiddelen, waaronder de opvallende Trending Hashtags-sectie. Hier ontdek je actuele en opkomende hashtags die, wanneer gebruikt in je video’s, de kans vergroten dat ze op de gewilde “For You”-pagina verschijnen. Dit resulteert mogelijk in meer weergaven en interacties.
Het centrum biedt ook een uitgebreide muziekbibliotheek en een populariteitstool per land. De overige hulpmiddelen “creators” en “TikTok videos” zijn nog niet beschikbaar in Nederland, maar stay tuned, want wie weet welke ontwikkelingen de toekomst zal brengen.
Aan de slag met TikTok trends?
Tijd om zelf aan de slag te gaan met de bovenstaande TikTok trends! Hulp nodig? Bekijk dan eens onze TikTok training waar je nog veel meer leert over alle functies van TikTok voor bedrijven.