TikTok storing of problemen? Dit zijn vaak de oplossingen

TikTok storing

Inhoudsopgave

TikTok is uitgegroeid tot een van de populairste sociale media platforms, met miljoenen gebruikers die dagelijks video’s maken en bekijken. Maar wat doe je als TikTok het niet doet of niet werkt zoals het hoort?

Of het nu gaat om een algemene storing op TikTok, problemen met inloggen, vastlopende video’s of issues met TikTok LIVE. Wij hebben de oplossingen voor jou! In dit artikel geven we een overzicht van de meest voorkomende problemen op TikTok en hoe je ze kunt oplossen, zodat je snel weer kunt genieten van je favoriete content. Lees snel verder voor de tips en tricks!

Is er een TikTok storing?

Je wilt natuurlijk eerst weten of er misschien een algemene TikTok storing is. Dat betekent dan namelijk dat jij niet de enige bent problemen ondervindt. Om te checken of er een storing op TikTok is kun je deze website checken.

Is er een storing op TikTok vandaag? Dan kun je eigenlijk weinig doen, behalve geduldig wachten. TikTok zal dan de problemen zo snel mogelijk oplossen.

TikTok storing vandaag

TikTok problemen & oplossingen

Is er geen storing en heb je toch TikTok problemen? Bijvoorbeeld:

  • Inloggen lukt niet
  • TikTok opent niet
  • Ik kan niet LIVE op TikTok
  • Ik kan geen reacties bekijken of sturen op TikTok LIVE
  • Ik krijg geen meldingen van TikTok
  • Ik zie een ‘te snel’ melding
  • Een geluid dat ik heb toegevoegd aan TikTok is verwijderd

Vervelend! Hieronder vind je de oplossing voor deze problemen?

1. TikTok inloggen lukt niet

Wanneer je problemen ervaart met het inloggen van je account kun je de volgende stappen doorlopen:

  1. Controleer eerst of je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt.
  2. Wanneer je je wachtwoord niet meer weet, kun je in het inlogscherm op ‘Met telefoonnr/e-mailadres/gebruikersnaam.’ tikken en vervolgens ‘E-mailadres/gebruikersnaam.’ selecteren. Tik op ‘Wachtwoord vergeten?’ om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Kies dan om je wachtwoord opnieuw in te stellen met je telefoonnummer of e-mailadres.

2. TikTok opent niet

Als de app van TikTok niet werkt en je niks te zien krijgt, kun je de volgende dingen doen:

  1. Check of de app en het besturingssysteem van je telefoon de laatste update heeft. Wanneer dit niet het geval is, kun je deze updaten.
  2. Zorg dat je voldoende opslagruimte op je telefoon hebt. Deze controleer je door naar instellingen te gaan > Algemeen > Opslag. Hier kun je dingen verwijderen om meer opslagruimte te krijgen.
  3. Start de app opnieuw op of start je telefoon opnieuw op.
  4. Controleer je internetverbinding. Als je een slechte verbinding hebt, kan dat TikTok ook beïnvloeden. Probeer van wifi naar mobiele gegevens te schakelen om te zien of het probleem door de verbinding komt.
  5. Verwijder de app en download het opnieuw in de App of Play Store.

3. Ik kan niet live op TikTok

Live gaan op TikTok kun je alleen als je voldoet aan de criteria van TikTok:

Om LIVE te gebruiken op TikTok, moet je:

  • 18 jaar of ouder zijn.
  • 1.000 volgers hebben (dit kan verschillen per regio)

Als je aan de criteria voldoet en nog steeds niet LIVE kunt gaan, meld dan het probleem via Profiel > Instellingen en privacy > Een probleem melden.

Lees ook ons blog over live gaan op TikTok.

4. Ik kan geen reacties bekijken of sturen op TikTok LIVE

Ben je maker of moderator op TikTok LIVE?

  • Dan kun je geen reacties bekijken of sturen als je LIVE reacties hebt uitgeschakeld.
  • Of het kan zijn Sommige reacties worden niet weergegeven als je LIVE-reacties filtert, trefwoorden blokkeert of reacties van een bepaalde kijker dempt of blokkeert. Lees meer over reacties op TikTok LIVE.

Ben je kijker?

  • Dan kan het zijn dat de maker of een moderator LIVE-reacties heeft uitgeschakeld.
  • Het kan ook zijn dat sommige reacties niet worden weergegeven. De maker of moderator kan namelijk reacties filteren, bepaalde woorden blokkeren trefwoorden of reacties van een andere kijker heeft dempen of blokkeren. TikTok laat het jou weten, wanneer jij bent gedempt of geblokkeerd door de maker of moderator.
  • Je kunt worden geschorst om bepaalde acties uit te voeren als je reacties worden gemeld en de Communityrichtlijnen schenden.

5. Ik krijg geen meldingen van TikTok

Als je geen meldingen van TikTok ontvangt, dan kun je deze heel makkelijk aanzetten. Dat doe je als volgt:

  1. Tik in de TikTok-app op Profiel onderaan. 
  2. Tik bovenaan op de knop Menu ☰ en selecteer Instellingen en privacy. 
  3. Tik op Meldingen en schakel de meldingen die je wilt ontvangen in of uit. 

Je kunt dit ook wijzigen via de instellingen van je telefoon.

6. Ik zie een ‘te snel’ melding

Het kan zijn dat je deze melding krijgt als je:

  • Te snel content liket
  • Snel op veel video’s reageert
  • Snel veel accounts volgt

Dit doet TikTok om spammen te voorkomen. Je account kan dan voor 24 uur worden uitgeschakeld. De enige oplossing hiervoor is om deze handelingen niet meer te snel uit te voeren.

7. Een geluid dat ik heb toegevoegd aan TikTok is verwijderd

TikTok kan een geluid verwijderen als zij vinden dat deze inbreuk maakt op intellectueel eigendom of andere Communityrichtlijnen. Hier ontvang je dan een melding van en alle TikTok-video’s die dat geluid gebruiken worden gedempt. Je kunt in sommige gevallen hier bezwaar tegen maken of het geluid vervangen.

Zo maak je bezwaar:

  1. Ga in de TikTok-app naar je gedempte video.
  2. Tik op de melding onderaan de video voor meer informatie over waarom het geluid is verwijderd.
  3. Tik op Bezwaar maken en volg de instructies om bezwaar te maken.

Zo kies je een nieuw geluid:

  1. Ga in de TikTok-app naar je gedempte video.
  2. Tik op de melding onderaan de video.
  3. Tik op Geluid wijzigen en kies een nieuw geluid.
  4. Tik op Plaatsen of op Geluidswijzigingen opslaan. Het kan zijn dat je op goedkeuring moet wachten.

Een probleem melden op TikTok

Een algemeen probleem meld je zo op TikTok:

  1. Tik onderin de app op Profiel.
  2. Tik bovenaan op de knop Menu ☰.
  3. Tik op Instellingen en privacy en selecteer Een probleem melden.
  4. Selecteer een Onderwerp. Je wordt mogelijk gevraagd om binnen elke categorie een subonderwerp te selecteren. Volg de gegeven stappen om het probleem op te lossen.

Overige TikTok problemen oplossen

Wil je meer weten over TikTok en al het laatste nieuws lezen? Onze experts kunnen je helpen met allerlei verschillende zaken, bijvoorbeeld een TikTok training. En lees ook eens onze blogs over TikTok.

Deel dit artikel

Foto van Lois

Lois

Enthousiaste en creatieve Social media manager die up to date is met de laatste trends binnen in Social media! Voor meerdere klanten is Loïs dagelijks actief op alle kanalen. Een verandering ziet Loïs dan ook snel. Waar Loïs echt energie van krijgt? Kennis delen! En dat heb je net zelf mogen ervaren! :)

Meer leren over social media?

Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies voor een betere ervaring. Kom er achter waar wij cookies voor gebruiken.

Gratis social media tips?

Iedere maand deelt onze social media specialist Lisanne haar kennis over social media met jou.

Ook op de hoogte blijven? Schrijf je dan hieronder in voor de maandelijkse nieuwsbrief