Facebook bedrijfspagina aanmaken in 5 stappen

Facebook bedrijfspagina aanmaken: hoe maak ik een zakelijk account?

Inhoudsopgave

Een Facebook bedrijfspagina aanmaken kan handig zijn omdat je dan toegang krijgt tot meer functies die je niet kunt inzetten met een persoonlijke pagina. Door gebruik te maken van een Facebook bedrijfspagina kun je jezelf als bedrijf beter onderscheiden van persoonlijke accounts en kan de doelgroep makkelijker communiceren met jouw bedrijf. In dit artikel vind je twee stappenplannen van 5 stappen om op desktop of mobiel een bedrijfsaccount op Facebook te maken.

Facebook bedrijfspagina aanmaken: stappenplan desktop

1. Open Facebook

2. Klik op de negen bolletjes bovenin het scherm om het menu te open

Facebook Bedrijfspagina desktop - hoofdpagina

3. Selecteer bij ‘Maken’ de ‘Pagina’ optie

Facebook Bedrijfspagina desktop - Maken Pagina

4. Vul de paginanaam, categorie en beschrijving in en klik daarna op ‘Pagina maken’

Facebook Bedrijfspagina desktop- Pagina Maken

5. Je hebt nu de pagina aangemaakt. Je kunt hem nog verbeteren door de tips op te volgen die Facebook je aanreikt

Facebook Bedrijfspagina desktop - Tips

Facebook bedrijfspagina aanmaken: stappenplan mobiel

1. Open de Facebook app

2. Open het menu door op de drie streepjes rechtsbovenin te tikken en selecteer “Pagina’s”

3. Tik bovenin het scherm op ‘Maken’ en ‘Aan de slag’

4. Vul de paginanaam en categorie waarna je eventueel ook je adres en website toe kunt voegen. Voeg als laatste een profielfoto toe en tik op ‘Klaar’

5. Je hebt nu de pagina aangemaakt. Je kunt hem nog verbeteren door de tips op te volgen die Facebook je aanreikt

Wat is een bedrijfspagina op Facebook?

Een Facebook bedrijfspagina is een tool van Facebook om als bedrijf te kunnen communiceren met de doelgroep op Facebook.  Door deze tool komen functies beschikbaar die voor een persoonlijk account niet te gebruiken zijn. Mensen vinden de pagina van je bedrijf eerder dan je persoonlijke account. Zo kunnen mensen zeggen dat ze aanwezig zijn geweest bij je bedrijf in hun statusupdate, iets wat niet mogelijk is bij een persoonlijk account.

Voordelen van een Facebook bedrijfspagina

De voordelen van een bedrijfspagina op Facebook hebben vooral te maken met het efficiënter maken van het werk. Zo hoef je geen vriendschapsverzoeken meer te accepteren. Verder kunnen meerdere persoonlijke accounts een bedrijfspagina beheren. Hierdoor hoeft het personeel niet telkens opnieuw in te loggen bij de bedrijfspagina, maar hebben ze de optie om deze aan te passen terwijl ze ingelogd blijven op hun persoonlijke account.

Facebook pagina of Facebook bedrijfspagina?

Zoals al eerder benoemd verschillen de mogelijkheden van een bedrijfspagina met de mogelijkheden van een persoonlijke account:

1. Efficiënter werken

Je hoeft niet voor iedere persoon een vriendschapsverzoek te accepteren, maar ze kunnen simpelweg op ‘Vind ik leuk’ klikken waarna deze persoon automatisch op de hoogte gehouden wordt. Daarnaast hoef je voor een bedrijfspagina geen aparte inloggegevens te maken, maar kun je toegevoegd worden aan de pagina. Dit zorgt ervoor dat je niet apart hoeft in te loggen bij de bedrijfspagina, maar dat je deze kunt beheren vanaf je eigen account.

2. Pagina als locatie

Wanneer een klant tevreden je onderneming heeft verlaten en hierover een bericht op Facebook wil plaatsen, kan diegene je bedrijfspagina gebruiken als locatie. Denk bijvoorbeeld aan iemand die een bericht op Facebook plaatst waarin diegene meldt net heerlijk gegeten te hebben bij een restaurant, waarna het betreffende restaurant als locatie bij het bericht wordt toegevoegd. Hierdoor krijg je mogelijk meer bezoekers op je pagina. Persoonlijke profielen kun je alleen maar benoemen in een update door ze persoonlijk te taggen.

3. Advertenties

Advertenties plaatsen is een handige manier om je doelgroep beter te bereiken en ervoor te zorgen dat meer mensen op je bedrijfspagina belanden. Een advertentie plaatsen is alleen mogelijk met een bedrijfspagina waardoor deze tool onmisbaar is voor de Facebook marketing van je bedrijf.

4. Reviews

Als mensen twijfelen tussen twee bedrijven om te bezoeken zijn reviews vaak doorslaggevend in de keuze die gemaakt wordt. Op een persoonlijke pagina is het niet mogelijk om reviews te geven, maar op een bedrijfspagina wel. Door ervoor te zorgen dat je goede reviews hebt, zullen mensen eerder geneigd zijn om je bedrijf te bezoeken dan wanneer er geen of matige reviews aanwezig zijn.

Zakelijk Facebook account of Facebook bedrijfspagina?

Het komt nog wel eens voor dat de termen ‘Facebook zakelijk account’ en ‘Facebook bedrijfspagina’ door elkaar worden gebruikt. Dit kan voor verwarring zorgen, maar met deze twee termen wordt dezelfde tool bedoelt. Facebook maakt zelf echter alleen gebruik van de term ‘bedrijfspagina’. Mocht je dus op zoek zijn naar een zakelijk account van Facebook dan ben je eigenlijk op zoek naar een Facebook bedrijfspagina. 🙂

Aan de slag met een Facebook bedrijfspagina

Het hebben van een bedrijfspagina heeft vele voordelen voor jou als bedrijf. Het stelt je in staat om je doelgroep beter te bereiken en je merk te laten groeien. Wil je weten hoe je Facebook op nog meer manieren kan inzetten voor je bedrijf? Kom dan zeker een keer langs in onze jungle voor een Facebook training. Hopelijk tot snel!

Deel dit artikel

2 reacties

  1. Hoe kan ik van een normale facebook pagina een bedrijfspagina maken?

  2. Hoi Patrick,

    Helaas heeft Facebook de optie om een pagina naar een bedrijfspagina te migreren op dit moment uitgezet. Je kunt uiteraard wel nog een nieuwe bedrijfspagina maken voor je bedrijf!

    Hartelijke groet,
    Judith

Foto van Lois

Lois

Enthousiaste en creatieve Social media manager die up to date is met de laatste trends binnen in Social media! Voor meerdere klanten is Loïs dagelijks actief op alle kanalen. Een verandering ziet Loïs dan ook snel. Waar Loïs echt energie van krijgt? Kennis delen! En dat heb je net zelf mogen ervaren! :)

Meer leren over social media?

Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies voor een betere ervaring. Kom er achter waar wij cookies voor gebruiken.

Gratis social media tips?

Iedere maand deelt onze social media specialist Lisanne haar kennis over social media met jou.

Ook op de hoogte blijven? Schrijf je dan hieronder in voor de maandelijkse nieuwsbrief