In de Socials Update brengen wij jou iedere maand op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en social media trends. Hierdoor ontdek jij nieuwe functies op specifieke platformen en trends waar jij rekening mee kunt houden in jouw social media strategie. Dat alles in één maandoverzicht, zodat jij direct weet wat er speelt.
Social media trends november 2024
In dit artikel lees je alle social media trends van november 2024. Ontdek onder andere advertentie uitbreidingen in Meta en muziek delen via Spotify op TikTok.
Meta introduceert Flexible Media voor advertenties
Meta rolt een nieuwe advertentie-optie uit, genaamd “Flexible Media.” Hiermee kiest Meta automatisch de meest effectieve versie van je advertentie voor verschillende gebruikers en platforms. Door het gebruik van AI voorspelt Meta welke advertentievariant het beste scoort per doelgroep en plaatsing, zonder dat jij handmatig aanpassingen hoeft te doen. Dit helpt je om eenvoudig het meeste uit je advertenties te halen.
Flexible Media is al beschikbaar voor sommige adverteerders en wordt waarschijnlijk binnenkort breder uitgerold.
TikTok maakt muziek delen makkelijker met Spotify en Apple Music
TikTok heeft een nieuwe functie toegevoegd waarmee je eenvoudig muziek vanuit Apple Music of Spotify kunt delen in je TikTok-video’s. Via de “Share to TikTok”-optie kun je direct laten zien wat je luistert, compleet met speciale stickers om het nummer te benadrukken. De sticker linkt rechtstreeks naar de track op Spotify of Apple Music.
Deze functie, nu beschikbaar voor alle gebruikers, maakt het makkelijker om je favoriete muziek en artiesten te promoten op TikTok.
Wil je alles weten over TikTok en hoe je dit het best inzet? Lees hier alles over TikTok business of volg onze TikTok training om te zorgen dat je up-to-date bent!
TikTok lanceert Smart+ voor automatische advertentie targeting
TikTok introduceert “Smart+”, een volledig geautomatiseerde advertentieoplossing speciaal voor de feestdagen. Met Smart+ worden je advertentiecreatie, plaatsing en biedingen automatisch beheerd. Je hoeft alleen je budget, doelen en assets aan te geven, waarna TikTok de beste combinatie creëert en target.
Testresultaten tonen een stijging van 52% in rendement. Daarnaast is er de nieuwe “GMV Max” voor TikTok Shop-campagnes, die verkeer over al je content optimaliseert. Beide opties zijn nu beschikbaar.
Instagram breidt Boost-optie uit voor meer posts
Instagram heeft zijn Boost-functie uitgebreid, waardoor je nu meer soorten berichten kunt promoten. Voorheen kon je sommige posts zoals die met GIF’s, stickers of muziek niet boosten, maar dat is veranderd. Nu kun je veel van deze elementen wél promoten en zo je best presterende berichten een groter bereik geven.
Heb je eerder een boost-foutmelding gekregen? Probeer het opnieuw en haal meer uit je populaire posts. De update is direct beschikbaar voor gebruikers met een Professioneel Account.
Snapchat verbetert advertentiecontrole met DoubleVerify
Snapchat heeft zijn samenwerking met DoubleVerify uitgebreid, zodat je advertenties nu nog beter worden gecontroleerd op veilige plaatsing. DoubleVerify zorgt er namelijk voor dat je advertenties niet naast ongepaste content verschijnen. Dankzij AI-technologie en Snapchat-integratie biedt deze update transparantie en gemoedsrust over waar je advertenties zichtbaar zijn.
Hiermee speelt Snapchat in op de groeiende vraag van adverteerders, vooral in de VS en EU, naar betrouwbare en merkvriendelijke advertentieplaatsing.
Aanmelden nieuwsbrief Socials Update
Jij bent weer helemaal op de hoogte van alle social media trends van november 2024. Meld je aan op onze nieuwsbrief en blijf zo op de hoogte van alle updates. Wil je direct praktisch aan de slag met jouw social media kanalen? Bekijk dan eens de mogelijkheden van onze social media trainingen. Onze vakidioten delen graag hun social kennis!