Socials Update: alle social media trends in één overzicht – Week 21

trends en ontwikkelingen op social media

Inhoudsopgave

In Socials Update brengen wij jou iedere week op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op social media. Hierdoor ontdek jij nieuwe functies op specifieke platformen en trends waar jij rekening mee kunt houden in jouw social media strategie. Dat alles in één weekoverzicht, zodat jij direct weet wat er speelt. Ontdek hieronder het weekoverzicht van week 21 met onder andere het promoten van evenementen op LinkedIn en het verbergen van likes op Instagram.

Verbergen van likes op Facebook en Instagram

Instagram testte al jaren een functie om likes op het platform te verbergen. De reden hiervoor is het verbeteren van het welzijn van de gebruikers. Bij het plaatsen van een foto of video, kan er een bepaalde druk met zich meekomen voor het krijgen van likes. Deze druk wordt verminderd, doordat de gebruiker de keuzemogelijkheid heeft voor het verbergen van likes. Iedere gebruiker kan een keuze maken uit vier opties: alle likes blijven zichtbaar, alle likes verbergen, alleen likes op eigen posts verbergen en likes op posts van anderen verbergen.

Een van de vier opties inschakelen? Ga dan naar je profiel-icoon rechtsonder op Instagram en tik op de drie streepjes rechtsboven. Door naar ‘Instellingen’ en vervolgens ‘Privacy’ te gaan, kan je bij ‘Berichten’ de functie ‘Aantal vind-ik-leuks en weergaven verbergen’ activeren. Op Facebook wordt de functie komende week geïntroduceerd.

Berichten ‘boosten’ op LinkedIn

Het bereik van berichten op LinkedIn kan nu direct vanaf een LinkedIn-pagina worden vergroot. Hiervoor klik je op de ‘Boost‘-knop rechtsboven bij een bericht. Je hebt vervolgens de keuze uit diverse doelstellingen, zoals website bezoeken, berichtbetrokkenheid of videoweergaven. Hierna kies je het type publiek, profieltaal, locatie en overige targetingcriteria. Je stelt je dagelijks budget in en de post wordt geboost. Het is daarbij belangrijk om te weten dat een bericht maar één keer kan worden geboost. Momenteel kunnen enkel evenementen en berichten met maximaal één foto gebruikmaken van deze optie.

Solliciteren via TikTok binnenkort mogelijk

TikTok is een rekruteringstool aan het ontwikkelen om bedrijven en sollicitanten met elkaar te verbinden. De focus ligt op het ontdekken van creatief talent. Op een nieuwe pagina krijgen bedrijven de mogelijkheid om vacatures te publiceren. Het opsturen van een klassieke cv wordt omgeruild voor het verzenden van een videoboodschap, waaruit jouw persoonlijkheid en talenten blijken. Hierbij zou het mogelijk zijn om de videoboodschap te koppelen aan jouw profiel. Wij brengen je in Socials Update direct op de hoogte als er meer bekend is over deze toekomstige functie.

Promoten van evenementen op LinkedIn

Heb jij binnenkort een zakelijk evenement? Dan kan jij voortaan gebruikmaken van Event Ads op LinkedIn. Deze nieuwe manier van adverteren toont belangrijke details van het evenement, zoals datum, tijd en een aanmeldknop. Met de lancering van de Event Analytics tool krijgen organisatoren inzicht in statistieken. Denk aan betrokkenheid van bezoekers, het totaal aantal bezoekers en functietitels van de aanwezigen. Deze manier van adverteren en de statistieken is een enorme kans voor organisatoren!

Nieuwe AR functies op Snapchat

Tijdens een presentatie van Snapchat zijn maar liefst zestien nieuwe AR tools getoond. Een van deze functies is het ontdekken van producten met augmented reality, waaronder sieraden, brillen en horloges. Met de Scan-functie maak je een foto van de outfit van een vriend(in). Jij krijgt vervolgens vergelijkbare kleding te zien en de optie om de producten te kopen. Inmiddels hebben honderden merken hun producten gedeeld met Snapchat en heb je als merk de mogelijkheid om een winkelpagina te starten. De nieuwe functies worden binnenkort beschikbaar op het platform.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Luuk

Luuk

Drie jaar geleden begon Luuk met het schrijven van artikelen voor gevestigde online magazines. Hij maakte hier kennis met online marketing en SEO. Ondertussen verbreedt Luuk voortdurend zijn kennis door in de praktijk bezig te zijn. Niet alleen websites van klanten, maar ook eigen websites ziet hij stijgen in de zoekmachine. Ook jij hebt zo te zien geklikt!

Aan de slag met social media?

Vraag een vrijblijvend gesprek met onze specialisten aan voor een op maat gemaakte training! 

Chat openen
Meer weten over een training?
Hallo!

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van een social media training? Neem dan persoonlijk contact op met onze specialisten!

Wij staan voor je klaar!