Leer alles over social media door onze specialisten, ofwel vakidioten Training aanvragen

Hoe ga je aan de slag met een LinkedIn bedrijfspagina?

linkedin bedrijfspagina maken

Inhoudsopgave

Vroeger kon je als bedrijf jezelf profileren door bijvoorbeeld een mooi pand te beheren aan een drukke winkelstraat. Of door een nette winkel te hebben die jouw waardes uitstraalde. De consument of werkzoekende kon je op die manier overtuigen om bij jou naar binnen te stappen. Tegenwoordig gebeurt dit allemaal online en onder andere met het kanaal LinkedIn.

Of je nu nieuwe werknemers wilt werven of je doelgroep wilt bereiken die op LinkedIn actief is, een mooie LinkedIn bedrijfspagina is een must voor ieder groeiend bedrijf. De waarde van uitstraling is echter geen steek verandert. Daarom is het belangrijk om een goede LinkedIn bedrijfspagina te hebben. Hoe je dat doet, laten we in dit artikel zien.

Wil je meer te weten komen over alle functies van het platform? Lees dan onze complete gids met praktische tips over LinkedIn Marketing.

Wat is een LinkedIn bedrijfspagina?

Een LinkedIn bedrijfspagina is, zoals de naam al enigszins verklapt, een LinkedIn pagina voor bedrijven. Via deze pagina kunnen geïnteresseerden op de hoogte blijven van de activiteiten van een bedrijf. LinkedIn gebruikers kunnen de pagina daarnaast gebruiken om informatie te vinden over het bedrijf. Door een bedrijfspagina goed te onderhouden en veel te gebruiken kun je eenvoudig een professionele uitstraling creëren.

Voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina

Het hebben van bedrijfspagina brengt een aantal leuke voordelen met zich mee. Zo kun je eenvoudig informatie tonen over je bedrijf. LinkedIn gebruikers zien meteen wat je voor hen kan betekenen. Je kunt vacatures plaatsen waardoor de kans dat een goede kandidaat zich voor een functie meldt groter wordt.

Daarnaast is het mogelijk voor medewerkers om zich te verbinden aan de bedrijfspagina zodat LinkedIn gebruikers kunnen zien wie er bij een bedrijf werken en met wie ze contact op kunnen nemen. Een LinkedIn bedrijfspagina geeft je ook de mogelijkheid om eenvoudig producten of diensten te tonen door ze uit te lichten met een showcase-pagina.

LinkedIn profiel of LinkedIn bedrijfspagina?

Er zijn tal van verschillen tussen een normaal LinkedIn profiel en een LinkedIn bedrijfspagina. In de vorige alinea staan al een hoop onderwerpen die exclusief voor bedrijfspagina’s zijn ontworpen en ook alleen door bedrijfspagina’s zijn te gebruiken.

Uiteindelijk is het verschil vrij simpel: LinkedIn gebruikers die een bedrijfspagina volgen doen dat omdat ze geïnteresseerd zijn in het bedrijf. LinkedIn gebruikers die connecties zijn met persoonlijke pagina, zijn vaak geïnteresseerd in het netwerk van de ander of wat de ander reageert en liket. Iemand die een bedrijfspagina liket, ziet ook alleen de communicatie van het bedrijf zelf.

LinkedIn bedrijfspagina maken

1. Ga naar de LinkedIn-homepagina en klik op werk

LinkedIn bedrijfspagina - Hoofdpagina

2. Klik op ‘Bedrijfspagina maken’

LinkedIn bedrijfspagina - Hoofdpagina maken

3. Hier heb je de keuze uit drie pagina’s: ‘Bedrijf’, ‘Showcasepagina’ en ‘Onderwijsinstelling’. In dit geval kiezen we voor ‘Bedrijf’

‘Bedrijf’ kies je wanneer je een nieuwe pagina wilt maken voor een nieuw of al bestaand bedrijf. Een ‘Showcasepagina’ kies je wanneer je een pagina in het teken wilt laten staan van een dienst of product dat je aanbiedt.

Microsoft heeft bijvoorbeeld aparte pagina’s voor Microsoft 365 en Microsoft Cloud. Een showcasepagina is altijd gelinkt aan een bedrijfspagina. ‘Onderwijsinstelling’ kies je wanneer je een nieuwe pagina wilt aanmaken voor een school.

LinkedIn bedrijfspagina - Bedrijf

4. Voer de ‘Pagina-identiteit’, ‘Bedrijfsdetails en ‘Profieldetails’ in

LinkedIn bedrijfspagina - Gegevens

5. Bevestig dat je een geautoriseerde vertegenwoordiger van de organisatie bent en klik op ‘Pagina maken’

LinkedIn bedrijfspagina - Pagina maken

LinkedIn bedrijfspagina beheren

Wanneer je een bedrijfspagina hebt aangemaakt, is het belangrijk dat deze goed bijgehouden wordt. Het goed beheren van een bedrijfspagina kan een groot verschil zijn tussen jouw bedrijf en een concurrent. We geven je nu enkele tips mee hoe je dat het beste kunt doen.

1. Maak collega’s beheerder

Probeer zo snel mogelijk na het maken van de pagina anderen als beheerder toe te voegen aan de bedrijfspagina. Op deze manier zorg je ervoor dat je niet al het werk in je eentje hoeft te doen, maar het zorgt er ook voor dat er andere mensen zijn die nog bij de pagina kunnen wanneer een beheerder uit het bedrijf wegvalt. LinkedIn kan namelijk geen beheergegevens over een pagina aan leden geven of beheerder vervangen of verwijderen.

2. Creëer regelmatig content

Zorg ervoor dat je genoeg content post om zo de doelgroep geïnteresseerd te houden. Denk hierbij na over welke informatie relevant is voor je doelgroep.  Zo zou je bijvoorbeeld bepaalde activiteiten kunnen uitlichten, kennisblogs kunnen delen of bedrijfsvideo’s maken. Door met een contentkalender te werken, hoef je niet wekelijks af te vragen wat je nu weer moet gaan creëren en zorg je ervoor dat je content via een vast patroon de doelgroep bereikt.

3. Promoten en adverteren van berichten

Door je beste berichten te promoten, kun je je bereik snel en efficiënt vergroten. Daarnaast is dit een goede manier om je netwerk uit te breiden. Het inzetten van advertenties heeft vele voordelen en kan net het duwtje in de goede richting zijn wat jouw onderneming nodig heeft. Lees ook meer over hoe je LinkedIn Ads slim kunt inzetten.

4. Ga in gesprek met je volgers

LinkedIn is uitermate geschikt om een band te creëren met je doelgroep. Door simpel weg reacties te interessant te vinden of daarop te reageren, laat je aan de consumenten zien dat je hen serieus neemt en ieder bericht leest. Op deze manier zullen de consumenten zich sneller verbonden voelen aan jouw onderneming en deze eerder aanbevelen bij vrienden of familie.

Aan de slag met een LinkedIn bedrijfspagina

Het hebben van een LinkedIn bedrijfspagina is een must voor ieder bedrijf wat snel wil groeien of snel in contact wil komen met nieuwe werknemers of consumenten. Door je bedrijfspagina goed te onderhouden, zullen meer en meer mensen in contact komen met je bedrijf en geef je je onderneming de ideale mogelijkheid om snel te groeien.

Wil je nog meer te weten komen hoe je LinkedIn in kunt zetten voor je bedrijf? Bekijk dan vooral de Linkedin cursus die we aanbieden in onze jungle. Na deze training kent LinkedIn geen gevaren meer voor jou als bedrijf en kun je het gebruiken om de markt naar jouw hand te zetten. Hopelijk tot snel!

Deel dit artikel

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Jesse van der Meijden

Jesse van der Meijden

Jesse haalt voldoening uit het overbrengen van informatie aan lezers, ook als zij niet thuis zijn in het onderwerp. Zelf gebruikt hij dagelijks Instagram, Facebook en LinkedIn. Hij is op de hoogte van de nieuwste functies en wil weten hoe het in elkaar zit. Met die opgedane kennis kan hij zijn lezers informeren en adviseren, zodat zij zich beter kunnen redden in de voor hen (on)bekende wereld.
linkedin training cursus workshop​

LinkedIn training

Leer het van onze specialisten (ofwel vakidioten)

Onze LinkedIn training helpt jullie bedrijf of organisatie om de juiste doelgroep te bereiken. Dit wordt gedaan met behulp van krachtige berichten waarbij je handig gebruikmaakt van het algoritme. Met onze LinkedIn training gaan wij direct praktisch aan de slag met het optimaliseren van jullie accounts.

Recente berichten

Ontdek meer over

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Meer leren over social media?

Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies voor een betere ervaring. Kom er achter waar wij cookies voor gebruiken.

Gratis social media tips?

Iedere maand deelt onze social media specialist (ofwel vakidioot) Meraux haar kennis over social media met jou.

Ook op de hoogte blijven? Schrijf je dan hieronder in voor de maandelijkse nieuwsbrief