In de Socials Update brengen wij jou iedere maand op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en social media trends. Hierdoor ontdek jij nieuwe functies op specifieke platformen en trends waar jij rekening mee kunt houden in jouw social media strategie. Dat alles in één maandoverzicht, zodat jij direct weet wat er speelt.
Social media trends juni 2024
In dit artikel lees je alle social media trends van juni 2024. Ontdek onder andere de nieuwe TikTok Studio en advertentietools en meer AI-tools voor advertenties in Meta.
Meta voegt video’s toe in Catalog Product Ads
Meta introduceert een nieuwe functie voor Catalog Product Ads. Je kunt nu namelijk ook video’s toevoegen aan je productvermeldingen.
De AI van Meta zorgt er dan voor dat jouw advertenties optimaal worden getoond aan geïnteresseerde gebruikers. Dit wordt bepaald op basis van vergelijkbare producten waar gebruikers interesse in hebben getoond of op basis van specifieke producten die gebruikers op jouw website hebben bekeken.
TikTok lanceert nieuwe TikTok Studio
TikTok heeft een nieuw dashboard gelanceerd waar je als creator alle aspecten van je TikTok-aanwezigheid kunt beheren. Inclusief video-uploads, bewerking, prestatieanalyses en meer. Het nieuwe platform heet TikTok Studio en is een bijgewerkte versie van het Creator Center-platform.
Zoals je kunt zien in deze voorbeeldschermen, bevat de nieuwe Studio-app alle belangrijke tools voor het maken en beheren van TikTok, waardoor je gestroomlijnde toegang krijgt tot de verschillende functies van TikTok op één plek.
Wil je alles leren over TikTok? Bekijk dan eens onze TikTok training!
Nieuwe advertentietools in TikTok
TikTok heeft op het TikTok World 2024 evenement nieuwe updates voor advertentietools aangekondigd. Zo komt er het nieuwe “Symphony”: een AI-creative suite die scripts schrijft, video’s produceert en ideeën brainstormt. Daarnaast komt “TikTok One”: een centrale locatie voor alle marketingtools die later dit jaar beschikbaar komt. Ook worden voorspellende AI- en machine learning-tools verbeterd om advertentietargeting te optimaliseren.
LinkedIn verkleint link preview afbeeldingen
LinkedIn is de link preview afbeeldingen in organische posts aan het verkleinen. Deze verandering is bedoeld om gebruikers aan te moedigen meer native content te plaatsen en meer gesponsorde updates te gebruiken. Organische posts krijgen nu kleinere previews, terwijl gesponsorde posts de grotere weergaven behouden. Dit kan invloed hebben op hoe aantrekkelijk je updates in de feed lijken.
In Nederland lijkt deze update nog niet helemaal uitgerold te zijn.
Wil je alles weten over LinkedIn en hoe je dit het best inzet? Onze LinkedIn trainingen zorgen dat je up-to-date bent!
Meta introduceert verbeterde AI-tools voor advertenties
Meta heeft nieuwe generatieve AI-tools toegevoegd voor Facebook- en Instagram-advertenties.
Je kunt nu geavanceerde tekst- en beeldgeneratie, creatieve uitbreiding en tekstoverlays gebruiken. Met de AI kun je variaties maken op basis van je originele advertentiecreaties, zoals nieuwe achtergronden en stijlen. Ook kun je aangepaste kopteksten genereren die passen bij je merk. Alle AI-tools zijn nu gecentraliseerd in de Advantage+ creatieve tab in Ads Manager. Zo kun je makkelijker je advertenties verbeteren en je bereik vergroten.
Het maximale uit Facebook halen? Bekijk onze Facebook training!
Aanmelden nieuwsbrief Socials Update
Jij bent weer helemaal op de hoogte van alle social media trends van juni 2024. Meld je aan op onze nieuwsbrief en blijf zo op de hoogte van alle updates. Wil je direct praktisch aan de slag met jouw social media kanalen? Bekijk dan eens de mogelijkheden van onze social media trainingen. Onze vakidioten delen graag hun social kennis!