In Socials Update brengen wij jou iedere week op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op social media. Hierdoor ontdek jij nieuwe functies op specifieke platformen en trends waar jij rekening mee kunt houden in jouw social media strategie. Dat alles in één weekoverzicht, zodat jij direct weet wat er speelt. Ontdek hieronder het weekoverzicht van week 22 met onder andere een aanpassing in het
Twitter start een lokale weerdienst
In zestien Noord-Amerikaanse steden is de nieuwe dienst
Creëer een Cover Story op LinkedIn
Als je een bezoek brengt aan jouw
Instagram past het algoritme aan
Uit onderzoek van Instagram is gebleken dat gebruikers liever originele foto’s en video’s zien in de Story. Het platform testte daarom verschillende manieren om het opnieuw delen van feedberichten in Stories te stoppen. Deze testen zorgden voor bezorgdheden door de spanningen in Palestina. Verschillende gebruikers merkten namelijk op dat feedberichten die werden gedeeld in Stories niet werden getoond. Hierdoor leek het volgens gebruikers alsof Instagram opzettelijk pro-Palestijnse stemmers minder vaak toonde in de app.
Hoewel het de bedoeling van Instagram was om de Stories te verbeteren, heeft het onbewust ook het bereik van berichten rondom belangrijke situaties verminderd. Instagram draait om die reden de verandering terug, waardoor opnieuw gedeelde berichten in Stories hetzelfde bereik krijgen als andere content in Stories.
TikTok steunt de LGBTQ+ community
De maand juni is benoemd tot Pride Month om een bredere acceptatie van de LGBTQ+ community te bevorderen. TikTok versterkt deze boodschap door de introductie van een aantal nieuw initiatieven en tools. Zo pusht TikTok de nieuwe hashtag #ForYourPride om de gemeenschap aan te moedigen. Daarnaast zet het platform een aantal gebruikers in het zonnetje die een positieve impact maken. Zij worden onder de aandacht gebracht met speciale spots op profielen en op de Discover-pagina. Ook doneert TikTok $500.000 aan organisaties die de gemeenschap ondersteunen. Op naar meer positiviteit!
Uitbreiding Messenger API door Facebook
Ontwikkelaars en bedrijven kunnen voortaan Messenger API gebruiken om te communiceren met gebruikers op Instagram. In het verleden moest een merk dat wilde communiceren met klanten dit rechtstreeks doen via Instagram of Facebook. Met deze nieuwe aankondiging kunnen bedrijven de API van Messenger integreren met andere platformen, zoals Hootsuite, Sprinklr of CRM-toepassingen. Hierdoor kunnen bedrijven eenvoudiger grote hoeveelheden verkeer verwerken en klantinteracties koppelen aan bredere klantenservicedatabases.
De functie wordt eerst opengesteld voor alle ontwikkelaars wereldwijd. De toepassing voor bedrijven is afhankelijk van het aantal